Elins blogg! - Om mitt liv irl, msp och lite till. :)

Direktlänk till inlägg 30 april 2011

Sarah och Tina - Bästiskampen, del 1

Av Elin (Eliwn) - 30 april 2011 21:30

Jag hade tänkt att skriva en uppföljare till denna saga jag kommer publicera nu. (Den har innan publiceras på min första blogg, men han aldirg avsluta den) Så för er som läste sagan på min andra blogg; Ni kommer få läsa slutet! Men jag kommer såklart börja med att publicera "del 1" (Så minnet färskas upp! ;P) Men nu kommer sagan:


Tina och jag har varit vänner sen dagis... Dagen då vi träffades gick till såhär:

Vi skulle sova middag och jag och Tina hade våra sängar brevid varandra. Brevid oss stod en ”Elefant-staty”



Ända sedan jag hade gått på dagis hade jag varit rädd att den ”Elefant-statyn” Skulle äta upp mig.  Och jag var fortfarnade det... Tina såg på mig och undrade antagligen vad jag höll på med. Fröken började läsa sagan ”Dom tre små grisarna”
När Anita (som fröken hete) hade läst klart sagan hade alla panda-barnen somnat, utom jag. Jag blundade och låtades sova. Fröken gick runt till alla barnen och kollade så dom sov, när hon hade kollat alla log hon och gick sedan ut ur rumet.

Minuterna gick och jag väntade på att fröken skulle komma tillbaka och väcka allihopa.  Jag suckade tung och tittade upp i taket. Plötsligt märkte jag att någon kollade på mig, eller det kändes så. Jag kollade på Tina som kollade på mig. Hon hade antagligen hört mitt tunga suck. Hon reste sig och sa sedan med blyg röst:

-Hej... Kan du inte heler sova?

- Nä jag brukar aldrig göra det, så det är ingen nyhet... Tina fnissade. Vi log mot varnadra. Plötsligt ryckte det till i dörr-handtaget, och Anita kom in. Hon gick till ett litet bord, där det låg en liten klocka som hon sedan ringde i. När alla hade vaknat slog hon ihop händerna och sa:

- Ja då var det rast! Kom ihåg att ta på er överdrag om ni har!
Alla barnen strömade ut till hallen, sedan ut. På rasten lekte Tina och jag.
Och sedan den dagen har vi varit bästisar!

Jag kollade på klockan 12.30 en halvtimma kvar tills jag skulle gå till Tina och sova över. Plötsligt hörs ett KRASCH nere på bottenvåningen. Jag slänger i från mig fotoalbumet jag just kollade i och springer ner till botten våningen...

__________________...Fortsättning följer....________________

  /Elin (Eliwn) ^^

 
 
Sahira

Sahira

30 april 2011 23:28

Bra saga<3

http://sahira.blogg.se

 
Erika

Erika

1 maj 2011 09:03

Jätte bra saga! Jag har veckans blogg på min blogg! Bli gena med \Erika ^^

http://erikakajsa.blogg.se

 
pingelipong/Annika

pingelipong/Annika

1 maj 2011 15:27

super bra! :D
//Pingelipong

http://anskuhello.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin (Eliwn) - 21 juli 2011 18:08


WWW.ELIWNS.BLOGG.SE   NY BLOGG! NY BLOGG! WWW.ELIWNS.BLOGG.SE   Så därför kommer jag sluta blogg här. Och den kommer inte handla om panfu eftersom jag har tröttnat på det. Utan istället kommer den handla om Movie star planet, min vardag ...

Av Elin (Eliwn) - 19 juli 2011 16:30


 Heeej! xD    Oj värst vad den texten var stor..!   Aja...         Ville bara säga att om ni undrar värför uppdateringen kanske inte är världens bästa (änn vad den kan vara på sommaren) Sorry att jag kompicerade er med den texten...   ...

Av Elin (Eliwn) - 17 juli 2011 22:00

Upptäckte det inte förens nu... xD men det jag fick var;       Tack så jätte mycket, Lizzie_123!!   Eftersom du gav mig en pressent från ö-listan, så ska du få en stor feeet länkning till din blogg!!     Och en bild på din moviestar   ...

Av Elin (Eliwn) - 17 juli 2011 22:00


    Rätt fint va? :) jag "upptäckte" det när jag satt och väntade på att en film skulle börja... (På MSP) och då så tittade jag mig omkring, och får syn på himlen via fönstret. ^^  ...

Av Elin (Eliwn) - 17 juli 2011 17:00

Yay levlade idag! :D       ...Och dom som gav autos idag, så jag levlade;             Tack till er som hjälpt mig!    ...

Ovido - Quiz & Flashcards