Elins blogg! - Om mitt liv irl, msp och lite till. :)

Alla inlägg under mars 2011

Av Elin (Eliwn) - 30 mars 2011 17:46

Vi fick brons!   


 

Vad man kunde få var brons, silver och guld. (såklart) fast vi var 4 stycken från olika skolor så all kunde få medalj! (två fick brons)

Av Elin (Eliwn) - 29 mars 2011 18:00

Som jag sa igår, så kan man skänka pm (pandamynt) som sedan blir till kronor. Och vad pengarna går till är dom behövande i Japan!


 


Jag som ville skänka mer än 100 pandamynt per dag... XC


För att stödja Japan lite till, har jag gjort en liten bild på paint:


  


Kanske inte så mega fin, men den får duga!   


Love to Japan!

Eliwn (Elin) ;)



Av Elin (Eliwn) - 29 mars 2011 17:23

Idag efter skolan så var jag med en tjej i min klass, och då b.l.a så ritade vi en skylt där det stog "HEJA _________" Eftersom vi ska spela innebandy skol-OS imorgon!!! Åh jag kommer säkert vara jätte nervös båda ikväll och imorgon! Skylten vi gjorde såg ut såhär:


  


Min pappa och stora syster som ska kolla, ska hålla den. Jag berättar imorgon (om jag hinner) Hur det gick!   

Önska mig lycka till!

/Elin


Av Elin (Eliwn) - 28 mars 2011 16:42

Heej!

För inte så länge sen var det ju jorbävning och typ tasumi (vet inte hur det stavas) i Japan. Och då förstördesvisa hus och barn blev ensam och o.s.v (Kamaria har skrivit ett inlägg om det på panfubloggen, klicka här för att veta mer om det)


Ijalla fall för att hjälpa dom i Japen ska Kamaria och Dr. Feelgood anordna en insamling!


Från och med i morgon eftermiddag och fram till på söndag kan ni en gång om dagen skänka Pandamynt, som vi sedan omvandlar till kronor och skickar till hjälporganisationen „Rädda Barnen“ . Kamaria kommer förklara exakt hur insamlingen går till i morgon i bloggen.


Jag tycker det är den bästa händelsen som hänt detta året i panfu! Jag menar nu kan vi värkligen hjälpa alla dom i Japan! Gud vad bra va!? Jag tänker skapa så många pandor på panfu som möjligt,för att man får pengar på nybörjar-levelarna och då kan jag skänka pandmynten man får! Undra hur mycket pengar det skänks då till Japan?



Och ni vet väl även att det är "skämtdanpå fredag va? ;) (1 april) Därför har det kommit nya möbler till panfu som från och med i morgon går att köpas:


 


Fråga mig helst inte vf dom kommer i morgon... (det bara står så på panfubloggen)

/Elin   


Av Elin (Eliwn) - 27 mars 2011 11:30

Hello dear! Eliwn Och Filwip här!   


Åh eh... Filwip?


Aaa?


Du kanske ska presentera dig inför dom "nya läsarana" som har hittat hit till den nya bloggen?


Öhh okej...

Det är jag som är Filwip! - Eliwns coola gröna bolly. Jag fyller 2 år den 29 oktober, ni kanske tycker det är lite men i bolly år så är det normal ålder ungefär i den ålder som... Nä vad babblar jag nu om!?


Hihi...


"Hihi"? Nå ska vi presentera dom 4 finalisterna då?


Jupp! Här är dom 4 finalisterna, som får tävla om priserna att bli Veckans panda i 2 veckor + en bloggklubba:


http://minilizzie.blogg.se/ I denna bloggen skriver Lizzie_123 b.l.a om panfu, tävlingar, spel och m.m Vad som gör bloggen speciell e att den är fint desingad och att hon skriver inlägg med mycket "detaljer"


http://niooking.blogg.se/ I Nioo's blogg skrivs det om panfu, olika händelser (t.e.x Earht Hour) Hennes desing på bloggen är jätte fin och bilderna hon lägger ut är okcså fina.


http://nykilspanfublogg.bloggplatsen.se/ I Hirry's blogg får du veta om allt som händer i panfu, men även om vad som händer i Hirrys liv. Desingnen på bloggen är också fin!


http://pandanlina.blogg.se/ Pandlina1 skriver i sina inlägg på denna bloggen om panfu, sin vardag, veckans artist och m.m Uppdateringen är väldigt hög!


Så!   (okej det var inte så jobbigt, men smileysen är rolig! XD) Snarare var det svårt att få Filwip på arbete, eftersom han bara satt och läst bloggarna som anmält sig! =D


...  


Hihi åh skäms inte du, Filwip!


Jag skäms inte! Jag bara övar på att visla en sång till vinnaren...


Oki! =) Men nu får ni också hjälpa till att kora vinnaren! Genom att rösta här på omröstningen vid sidan av bloggen:


     

Ni har till nästa söndag ( 3 april 2011 ) Så rösta på!

 

// Eliwn och Filwip


PS. Eliwn glömde ju säga tack till alla er som anmälde er till bloggstafeten! =) Och tro inte nu att er bloggar är dåliga bara för att ni inte kom med! För ni alla är ju riktigt bra bloggare!














Av Elin (Eliwn) - 26 mars 2011 21:30

Igår så var jag såå sugen på att bygga ett nytt hus, åt familjen Luck. Så jag gjorde det och resultatet blev jag riktigt nöjd med!    Bilder på det nya huset:


    

  

           

  

Fint/fult hus? Det är rätt svårt att ta bilder på alla rum i huset.


Och när jag ändå skriver så tänkte jag visa lite tydligare bilder på familjen Luck:


 

 

  


Jag har anmält att hunden Sony har rymt, så jag får hoppas att dom hittar honom! 

 


     

Av Elin (Eliwn) - 26 mars 2011 13:36

För några minuter sen... Okej kanske en kvart, men i jalla fall då var mamma och jag ute och handlade. Och bland annat så handlade vi detta:


    


Tidning (har inte läst förut), bingolotto-dut-penna (stavning?) och två bingolotter.


Det kommer snart ett inlägg om sims!   

Av Elin (Eliwn) - 25 mars 2011 17:19

Ville bara snabbt påmina om att det imorgon - Lördagen den 26 mars, är det Earht hour! Det går ut på att släka alla lampor mellan kl. 20.30-21.30 

 

  


  



Ovido - Quiz & Flashcards