Elins blogg! - Om mitt liv irl, msp och lite till. :)

Alla inlägg under mars 2011

Av Elin (Eliwn) - 25 mars 2011 16:16

Som några av er säkert vet vänter Lenny på er i sfp (sanfranpanfu) För att ge kärlek åt andra pandor - genom att kasta hjärtan på den pandan ni vill ge hjärtan till!   


 

 

 


Och det här sa han idag till mig...   


 


 


Undra var det nu är för belöning!? =D


Och sist men såklart inte minst är det ju GULDPANDADAG och LEVELDAG idag!   


 

/Elin   


PS. Vinnarna i att sätta rekord på spelet "Panfu jumper" - tävlingen blev...

 

Stort grattis till er alla tre!  



Av Elin (Eliwn) - 25 mars 2011 16:00

Ja eftersom det är våffeldagen så fick vi våfflar som efterrätt i skolan, och dom var ja sådär.. (gick att äta om jag säger så =P ) Filmen vi såg idag i skolan (på eftermiddagen) var typ Taziki och morsan eller något sånt.    Men den var också sådär som våfflarna, så jag satt och ritade under filmen. B.l.a så ritade jag av en tjej i min klass utan att hon visste om det hihi... Hon tyckte teckningen jag ritat av henne blev fin.   


När jag kom hem så åt jag våfflor (igen) Haha men dom var såklart godare än dom i skolan! ;) Bilder på dom:


      

Och till sist så kom min mamma hem idag med nya skor!!


   

/Elin   





Av Elin (Eliwn) - 24 mars 2011 15:47

Heej! Vill bara säga först sorry till Emma som jag skrev en komentar om att jag skulle lägga ut en bild som hon gjort till mig eftersom jag vann "Veckans blogg" på hennes blogg! Men ja här är bilden:


 


Hihi söt katt!   

/Elin

Av Elin (Eliwn) - 23 mars 2011 18:00

För det första var träslöjden inställt!   (läraren dök aldrig upp, var väl förmodligen sjuk) Typiskt asså! Jag som ville göra klart min låda jag höll på med, tror jag skulle kunna bli klar idag om den inte var inställd!


Men från den ljusa sidan så fick jag för första gången klubba iskolan idag!    Men inte på nutid utan för att jag hade alla rätt på ett historia-läxförhör! Bild på klubban:


    


Hehe kanske inte så intressant att få veta hur den ser ut men aja! X)


I vår klass är typ just nu (bland killarna) pokimonkort inne. Hehe det sm var lite roligt en gång var att en tjej sa typ såhär till mig:

-Asså var tomt det e på ängen... Brukar inte killarna vara där? Var e dom?

Och då så kollade jag och såg att dom satt lite längre bort i en ring och antagligen spelade med pokimon kort. =P

Vi tjejer brukar ibland gå fram och fråga:

-Åh kan inte jag få ett kort? En med en sött pokimon på? XD (vi vill bara ha kort med söta pokimon på) Och vi får faktiskt ett kort! XP


En bild på ett pokimon-kort jag har:


  


Tycker den är sötast av alla andra jag har.   

 




Av Elin (Eliwn) - 22 mars 2011 18:00

För det första så har det kommit nya möbler:

        


Roliga! Ska nog köpa någon av dom när man är gp igen.   


Imorgon kan vi tydligen kasta hjärtan på andra pandor, eftersom Lenny gjorde det på Penny.



Söt va? Hummm undra vem jag ska kasta hjärtan på? Jag tror jag vet men det bror på om den personen är inne. ;) Annars får jag kasta på någon annan riktigt bra pandavän som är inne när jag är inne.   


 

Vem ska ni kasta hjärtan på (om ni ska göra det)   



Av Elin (Eliwn) - 22 mars 2011 17:00

Oj, hehe var ska jag börja? XD Det hände rätt mycket roligt idag! (tycker jag då) =P Ja jag börjar väl i ordning när allt hände:


Igår (tror jag) hade våt lårare satt upp en låda med plåster, som folk kunde ta ut när man har slåt/rivit sig. (så slipper läraren hämta =P ) Och då idag så hade läraren på skoj skrivit Clarinetens riktiga namn (får inte ge ut det) på lådan, eftersom Clarineten är väldigt "klumpig"    Jag, Clarineten och en till tjej tycke det var jätte kul! Hehe kul att ni som inte känner clarineten på riktigt kanske inte kommer förstå skämtet.


Appropå Clarineten ni tror inte att hon vinner på nutid igen!?


På gympan så hade vi innebandy och då testade jag att vara målvakt... Och försya gången  gick det sådär... andra gången gick det rätt bra men jag missade många bollar hehe... Min lärare tyckte att jag ändå gjorde de rätt bra( menar inte att skryta) :)

_________________________________________________________________


Föresten jag glömde skriv igår ju att jag hade tappat min lösa tand! Fast om jag ska vara nogran så drog jag faktiskt ut den själv.    Det gick till såhär:


Igår i skolan hade jag tyckt att tanden hade bara blivit mer och mer lösare, så när jag kom hem sa jag till mamma:

-Mamma, du får nog dra ut min lösa tand idag för den är väldigt lös nu tycker jag!

Och ja så skulle vi dra ut den men min mamma tyckte den satt fast ändå lite där bak (den var tydligen bara lös där "frame" Men sedan när jag gjorde läxorna så vickade jag på tanden och tänkte "men den mäste väl vara lös eller?" Så ja vickade och vickade och tillslut så blev den ännu mer lösare! Så jag gick till badrumet och försökte ta ut den framför speglen och gissa om den gjorde det då? Svar: Ja! (Och det gjorde inte ont)


Så ikväll får jag lägga den under kudden, så "Tandfen"    (Tror inte på det, gör det mest för att få mer pengar till en ny dator!)



Hihi rätt sött tand va? (hittade den på google.se)

Hur många tänder har ni tappat? Själv har jag nog tappat 8-9 tror jag.

/Elin

 

Av Elin (Eliwn) - 21 mars 2011 16:45

Hej, här kommer ännu en Glee-låt!   



I    Glee!





Av Elin (Eliwn) - 20 mars 2011 11:15

Heej, som ni kanske har läst i ett inlägg så kommer jag att börja blogga om spelet The sims. Några av er vet säkert vad sims e för något, men för er som inte vet det är det ett spel som går ut på att bygga hus och skapa simar/familjer och styra deras liv!  (Sims kan du spela på olika sett, t.e.x på datorn, på playstion, på wii o.s.v)

 

Fast ni tänker kanske spelar sims på datorn? Svaret är faktisgt nej, om ni tänker att spelar sims 2 på datorn. (För sims 1 har jag på min sega dator, men hur kul är sims 1 liksom! =P ) Så är svaret att jag spelar det på playstation 2!   Men ja nu kommer lite bilder på när jag spelade sims 2 på playststion i fredags: (Jag kommer skriva under bilder vad dom gör så ni förstår ;) )

 

Fast först vill jag bara säg att simarna ni kommer se på bilder är Hiley Luck och Tom Luck (Dom har även två hundar som heter Nelly och Sony Luck, (fick dom inte på en så bra bild) Men tyvär har Nelly (tror jag) rymt p.g.a att jag glömde mata henne.   

 

  

 

En bit av huset familjen Luck bor i.

 

  

 

Tom Luck ser på TV.

 

  

 

En sim byter om.    Hihi...

 

  

 

Roliga funktioner man kan göra på datorn med en sim!

 

  

 

Hiley Luck hoppar studsimatta. XD (dålig bild)

 

Japp det var dom bilderna! Jag vet att det är dålig kvalitet men det är rätt svårt att ta bild på TV:n.

 

/Elin  

Ovido - Quiz & Flashcards