Elins blogg! - Om mitt liv irl, msp och lite till. :)

Alla inlägg under april 2011

Av Elin (Eliwn) - 30 april 2011 21:30

Jag hade tänkt att skriva en uppföljare till denna saga jag kommer publicera nu. (Den har innan publiceras på min första blogg, men han aldirg avsluta den) Så för er som läste sagan på min andra blogg; Ni kommer få läsa slutet! Men jag kommer såklart börja med att publicera "del 1" (Så minnet färskas upp! ;P) Men nu kommer sagan:


Tina och jag har varit vänner sen dagis... Dagen då vi träffades gick till såhär:

Vi skulle sova middag och jag och Tina hade våra sängar brevid varandra. Brevid oss stod en ”Elefant-staty”



Ända sedan jag hade gått på dagis hade jag varit rädd att den ”Elefant-statyn” Skulle äta upp mig.  Och jag var fortfarnade det... Tina såg på mig och undrade antagligen vad jag höll på med. Fröken började läsa sagan ”Dom tre små grisarna”
När Anita (som fröken hete) hade läst klart sagan hade alla panda-barnen somnat, utom jag. Jag blundade och låtades sova. Fröken gick runt till alla barnen och kollade så dom sov, när hon hade kollat alla log hon och gick sedan ut ur rumet.

Minuterna gick och jag väntade på att fröken skulle komma tillbaka och väcka allihopa.  Jag suckade tung och tittade upp i taket. Plötsligt märkte jag att någon kollade på mig, eller det kändes så. Jag kollade på Tina som kollade på mig. Hon hade antagligen hört mitt tunga suck. Hon reste sig och sa sedan med blyg röst:

-Hej... Kan du inte heler sova?

- Nä jag brukar aldrig göra det, så det är ingen nyhet... Tina fnissade. Vi log mot varnadra. Plötsligt ryckte det till i dörr-handtaget, och Anita kom in. Hon gick till ett litet bord, där det låg en liten klocka som hon sedan ringde i. När alla hade vaknat slog hon ihop händerna och sa:

- Ja då var det rast! Kom ihåg att ta på er överdrag om ni har!
Alla barnen strömade ut till hallen, sedan ut. På rasten lekte Tina och jag.
Och sedan den dagen har vi varit bästisar!

Jag kollade på klockan 12.30 en halvtimma kvar tills jag skulle gå till Tina och sova över. Plötsligt hörs ett KRASCH nere på bottenvåningen. Jag slänger i från mig fotoalbumet jag just kollade i och springer ner till botten våningen...

__________________...Fortsättning följer....________________

  /Elin (Eliwn) ^^

Av Elin (Eliwn) - 29 april 2011 20:00

Tänkte bara påmina om att ni får gärna adda mig på msn, skicka bilder (Bilderna kommer vissa upp på bloggen, om du vill) eller bara kontakta mig privat. (100% privat) Min mailadress är:

  

Jag har även klistrat in denna bilden vid sidan av bloggen:

 

Ville bara säga det. ^^

  /Elin (Eliwn) ^^


PS. Tänkte även "städa" lite i menyavdelningarna, b.l.a ska "Veckans panda" och "Veckans låt" ska ändras.   



Av Elin (Eliwn) - 29 april 2011 18:30

Idag så gifte sig prins William av England, med Kate Middleton.    Congratulations,  I say to you William and Kate!  


Själv så kollade jag lite av bröllopet med dom i min klass, på roliga timmen. (Det vissades direkt-sändt på youtube) Hehe Clarineten var nog den som var mest intreserad. ^^ Det var typ 2 killar som var med och tittade och som sa: "Men när kommer kyssen!?" XD Fråga mig inte värför dom frågade det... En lärare gick även förbi oss och sa typ såhär:

-"Men sitter ni och kollar på bröllop? Är ni gammla tanter eller?" XP


En del av bröllopet:



Det är när dom säger "ja" till varandra. Fast jag tycker att man inte hörs så bra när dom säger det.


  


  /Elin (Eliwn) ^^


PS. Viktoria och Daniel på bröllopet:

 

  


Av Elin (Eliwn) - 28 april 2011 17:30

Haha det börjar ju kännas som på "Gekås Ullared" XD

Men nu kan man fynda kläder till sin panda, till ett billigt pris! Och för oss "o-gp" kan vi köpa dena kläd-uppsättningen:


 

Jag köpte allt på bilden uom killhåret.    (Men jag kan rekomdera till killar, att köpa det håret! För det är faktiskt jätte snyggt!)


 

(Gammal bild)

Jag nu i panfu:

 

Blev inte sådär nöjd precis...   Men den får duga! (tills nästa gp-dag ^^)


Jag och pingelipong:

 

Pingelipong's blogg: http://anskuhello.blogg.se/

Kommer inte på mer att skriva i detta inlägget...

  /Eliwn ^^








Av Elin (Eliwn) - 27 april 2011 18:30

Spion är allt slug ja...


     

Och sen så sprang han till sjön, men där tar "mini-äventyret" stopp! För Mr Curley ska leta igenom sjön, så man skulle komma tillbaks på fredag... Jag som ville fortsätta äventyret!    Det var ju så spännande!


Okej nu till "SALE":

Under dom kommande 2 veckorna kan gp (guldpandor) köpa vissa möbler till ett billigt pris! Vilket jag tycker är synd flr oss "o-gp"    För jag ville så gärna köpa några av domma möblerna:


  

Kolla bara priset! Men vi får ialla fall köpa en möblel-grupp, och kunna använda dom till den 2 maj!    Och domma möblerna kan vi "o-gp" köpa:


 


Träffade även Davi22 och Lyre6 när jag höll på att göra äventyret "Den magiska isdiamanten" (Har redan gjort det innan, men vill ha lite mer pandamynt att handa för till nästa gp-dag   )


 


Treligt att träffas! (Var länge sen ju!)

  /Elin (Eliwn) ^^


PS. Funderar på att ha "äventyrshjälp" (Som går ut på att jag gör olika äventyr t.e.x Rädda pokopetsen, och visar vad alla saker och sånt finns i blogginlägg.) Vill ni att jag ska ha "äventyrs-hjälp"?




Av Elin (Eliwn) - 27 april 2011 17:00

Dags för Glee-inlägg!   

Men det passar väl ändå att jag skriva det just idag - När det går Glee på TV idag!


 


Avsnittet ikväll kommer nog bli kul tror jag... Värför? Jo för att jag läste i en "TV-tidning" Att vikarien Holly Holliday (Gwyneth Paltrow) Skulle medverka i kvällens avsnitt! Och om ni inte vet vem det är så har jag lagt ut 2 låtar som hon sjunger i glee. (Kanske räcker att jag säger "Forget you"   )


Sedan finns det ett spel på spela.se, där man ska klä upp dom olika rollfigurerna i Glee:


  


Klicka på bilden för att spela. Själv tycker jag att det är sådär, hade mer hoppas på typ musik eller någon form av qutiz (Stavning?)  Men det är ju min åsikt om spelet... Fast det är rätt roligt att dom har converse som symbol för att byta skor:

 

Sedan avslutar jag med bild/logo som jag tycker är ganska rolig.      


 

Av Elin (Eliwn) - 26 april 2011 19:00

Tjenis på er alla! Filwip här!    

Var väl dags för ett inlägg här på bloggen - Med GRÖN text! ^^

Men tyvär måste detta inlägget handla om Tamer och Haley, så det får bli ett undantag!   

Ialla fall... Jo såhär var det:


Tamer hade tjatat hela föra veckan på att han skulle gå på en dejt med Haley, och ge henne ett romatik påskägg med underbar choklad från Sw...

-Men vänta nu låter jag som Tamer!

I alla fall han skulle då gå på dejt och bla bla bla... Men jo ni vet kycklingen som Tamer innan tog hand om? Jo påskägget som Tamer skulle ge Hiley det byte jag med ett påskägg med kycklingen som Tamer tog hand om. (När Tamer inte så på såklart) Så när Tamer skulle ge sig av tog han påskägget - med kycklingen i! Såklart följde jag efter Tamer för att se hans myslyckade dejt. =P Och ni skulle sett hans min när den lilla kycklingen kläcktes ut sit huvud ur ägget! XD

 

Det som också är roligt är att Eliwn har ritat en bild av hur det hela såg ut, när kycklingen kläcktes ur ägget:


  

-Men höru! Hur vågar du lägga ut den bilden!? Jag menar så där mörk är inte min hudfärg! 

 

-Men kom igen Tamer! Eliwn ritade kanske dig bara lite arg? (På Filwip, då) dessutom är du så sött när du är arg...    ^^


-Precis Tamer! Lyssna på din kvinna!    Och det är bara att vänja sig, för du kan aldrig lite på mig när det gäller att hålla pinsama-händelser hemliga.  


- 

 

Tamer? Tamer?


Ta det lungt Haily, Tamer gör så hela tiden... Eller i alla fall han kommer att gör så, varje gång jag berättar dom senaste uppdateringarna mellan er.   


  /Filwip, Haley ^^

(och Tamer)

Av Elin (Eliwn) - 26 april 2011 18:30

Imorse så ritade jag top-model:


   


Blev jätte nöjd!   

Har sedan surfat på internet... B.l.a typ deltat i någon sort av "tävling" på http://www.disney.se/magisk/ (Såg en reklam om det på TV3 igår) Där ska man sätta ut en plats på en karta som man vill göra "magisk"    Vad dom menar med "magisk":


 

 

Själv var det svårt att hitta en plats som jag tyckte behövde lite "magi"...

Min fika, som jag åt nyss.    (fast det klart åt jag inte bara detta)

  

  /Elin (Eliwn) ^^



Ovido - Quiz & Flashcards