Elins blogg! - Om mitt liv irl, msp och lite till. :)

Direktlänk till inlägg 1 maj 2011

Sarah och Tina - Bästiskampen, del 2

Av Elin (Eliwn) - 1 maj 2011 13:30

När jag kommer ner för trappan, ser jag pappa hålla i min låtas lilla syster, Penny. Och min låtas-mamma Kate, se helt förkrossad ut. 

-Vad hände!? Frågade jag. Kate kollar upp och pekar på golvet där tusen bitar porslin ligger.
-Vad som hände? Snyft... Tallrikarna från min värdinna har nu gått i sönder! Pappa lägger armen om henne.
-Men vad skulle ni med dom till? Frågar jag Kate kollar upp och ser på mig.
-Till middagen såklart! Mina föreldrar ska komma på middag! Har du glömt det? Alla tittar på mig.
-Ööhh ingen har sagt det till mig!
-Men jag har ju planerat, köpt mat, och mublerat om hella vardagsrumet! Ser du ingen ting eller!? Jag kollar mig om kring och ser som Kate sa. Hon har mublerat om vardagsrumet i svart och vit.
-Men hur som helst... Så ska jag till Tina nu så hejdå! Jag springer mot dörren men Kate stoppar mig...

-Sakta i backarna! Du går ingen stans idag!
-Men Kate!
-Inga men! Och dessutom kan du kalla mig "mamma" istället för Kate...
-Aldrig! Dessutom är inte du min riktiga mamma! Jag rusar upp för trappan till mitt rum och låser dörren efter mig. Jag slänger mig sedan på sängen och gråter mot kudden.




Tyvär lyckades Kate mig tvingas att äta middag med hennes föräldrar. Det värsta var att Kate insiterade på att dom kunde stanna hella kvällen med oss! Fast dom var väl inte så hemska men ändå kunde jag haft en roligare kväll! - med Tina! 

Fast det klart jag kanske kan vara med henne i morgon... Jag får se...

(Nästa dag...)

Yes! Det gick att vara med Tina idag puh! Hon förstod att det inte gick igår. Jag kollade på klockan 08.53 var den. Jag skulle till Tina 10.00 Det är tur att Tinas familj inte är "lat-maskar" för annars skulle jag nog ha varit hoss henne 14.00... Bort sätt från vår familj som tidigast går upp 11.00!  När jag gick ner till köket tappade jag hakan, Kate, Penny och pappa var finkläda som om du skulle till U.S.As pressident!

-Skynda på Sara! Du ska vara klar om 10 minuter! Sa Kate
-10 minuter? Var ska vi?
-Till en opera-uppspelning.
-Såhär tidigt?
-Ja vi ska hinna med att besöka Frihetsgudinnan!
-Sådär klädda?
-Sluta vara gå in på sånt negativ, Sara! Gå upp och gör dig i ordning!
-Men jag ska ju till Tina idag! Protosterade jag.
-Det får du ställa in!
-Igen!?
-Ja det är inte mitt fel att du planer så dåligt... Jag kände ilskan komma Kate var alltid tvungen att bestäma över mig! Olyckligt nog tvingade Kate mig med på den där dumma resan... 
Och hon kläde på mig jätte fåniga kläder!



Kan det bli värre än såhär!? Skrek jag ut när jag var helt ensam i rummet.

__________________Fortsättning följer_____________________

  /Elin (Eliwn) ^^

 
 
pingelipong/Annika

pingelipong/Annika

1 maj 2011 15:31

Åååååh så bra fortsätt skriiiiiva! :D
//Pingelipong

http://anskuhello.blogg.se

 
Emme20

Emme20

1 maj 2011 15:54

Grym saga! :D

http://pandasajten.bloggplatsen.se

 
Nora

Nora

1 maj 2011 17:39

nice saga skriv mer

http://noraekelund.blogg.se

 
Poppi_princess

Poppi_princess

2 maj 2011 17:38

svar: Tack Eliwn gumman kul att du vill läsa min blogg :)
Och tejpen fixade jag i ett program som heter Photoscape!!

Kram
Poppi din panfumamma <3

http://kawaiipandan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin (Eliwn) - 21 juli 2011 18:08


WWW.ELIWNS.BLOGG.SE   NY BLOGG! NY BLOGG! WWW.ELIWNS.BLOGG.SE   Så därför kommer jag sluta blogg här. Och den kommer inte handla om panfu eftersom jag har tröttnat på det. Utan istället kommer den handla om Movie star planet, min vardag ...

Av Elin (Eliwn) - 19 juli 2011 16:30


 Heeej! xD    Oj värst vad den texten var stor..!   Aja...         Ville bara säga att om ni undrar värför uppdateringen kanske inte är världens bästa (änn vad den kan vara på sommaren) Sorry att jag kompicerade er med den texten...   ...

Av Elin (Eliwn) - 17 juli 2011 22:00

Upptäckte det inte förens nu... xD men det jag fick var;       Tack så jätte mycket, Lizzie_123!!   Eftersom du gav mig en pressent från ö-listan, så ska du få en stor feeet länkning till din blogg!!     Och en bild på din moviestar   ...

Av Elin (Eliwn) - 17 juli 2011 22:00


    Rätt fint va? :) jag "upptäckte" det när jag satt och väntade på att en film skulle börja... (På MSP) och då så tittade jag mig omkring, och får syn på himlen via fönstret. ^^  ...

Av Elin (Eliwn) - 17 juli 2011 17:00

Yay levlade idag! :D       ...Och dom som gav autos idag, så jag levlade;             Tack till er som hjälpt mig!    ...

Ovido - Quiz & Flashcards