Elins blogg! - Om mitt liv irl, msp och lite till. :)

Direktlänk till inlägg 3 maj 2011

Sarah och Tina - Bästiskampen, del 3

Av Elin (Eliwn) - 3 maj 2011 19:27

Vill bara först säga att jag tycker det är jätte kul att ni gillar sagan!   (Tack så mycket för komentarerna ni skickade!) 


Dagarna innan skolan bliv inte mycket bättre... Fast det klart nu kanske jag (ägntligen) kunde vara med Tina! Den postiva tanken fick mig gott humör på vägen till skolan. Fast det klart lukten i skolbussen var så vanligt, inte så trevilg... Men jag lystes upp när jag såg Tina vid sitt skåp.
-Tina!!! Ropade jag medans jag sprang mot henne, fast när hon stängde sitt skåp såg jag en mörk flicka.



Den mörka flickan tittade på mig och sen Tina. Tina nickade och vände sig mot den mörka flickan och sa.
-Nelly, detta är min vän Sarah. Vi har kännt varandra sen dagis.
Jag tvekade lite när hon sa ordet "vän" Fast det klart hon kunde ju inte säga till alla på skolan, att hon var min bästis.
-Trevilg att träffas Sarah! Sa Nelly, som värkade vara den mörka flickan. Hon räkde ut sin hand. Jag tvekade lite men förstod sedan att hon ville skaka hand med mig... Jag blev nog en liten nyans av röd om kinderna. Jag räkte ut handen men Nelly hade redan gått iväg med Tina. Jag stod kvar där och blev lite generad och öppade sedan mitt skåp och tog mina böcker.


-Hör upp alla! Som vanligt tappade vår lärare, Mrs Goldenstone tållamodet, när alla killarna i klassen pratade och kastade pappersflygplan. Jag fick duka lite eftersom jag satt brevid Mark, som kastade pappersflygplan på vänster sidan om mig. Där det satt Alexander - Ännu en pappersflygpans-kastare. Min plats brevid Tina hade varit upptagen - av Nelly. Mrs goldenstone ringde i en klocka och alla blev tysta.
-Samma gamla klass ser jag att jag har... Hon tittade ut på 2 killar som mest kastade pappers-flygplan. (Som nu och tittade åt ett annat håll)



-Ja nu när jag har er uppmärkanssett, så vill jag pressentera vår nya elev Nelly. Hon kollade på Nelly som såg blyg ut.
-Ja Nelly kan kanske komma och berätta lite om sig själv? Hon tittade på Tina som gav henne tecknet: "Du klarar det" - Som hon hade gett mig när jag var nervös inför något. Nelly reste sig och gick mot katedern.


-Ja jag heter Nelly... Och öh.. Jag kommer från Affrika, fast min pappa kommer från Panfu. Det är därför vi nu har flyttat till Panfu... Hon kollade ner och Tina klappade. Nelly fick fram ett leende och Mrs goldenstone bad Nelly att sätta sig.
-Tack Nelly, då kör vi lite kemi nu! Ni kan redan faktiskt välja en partner redan nu, och sedan följa med mig sedan till kemi-rumet.


Jag gick fram mot Tina men såg sedan att hon höll armen om Nelly.
-Så Tina... Ska vi vara partner... Som vanligt? Det sista höll jag inom mig.
-Jag ska vara med Nelly, och du kan väl vara med någon annan än mig? Jag menar Nelly är ju ny så jag tänke visa henne runt. Tina vände ryggen och gick med Nelly till kemi-rumet. Min partner blev i stället Nick - Som petar i näsan...


___________________Fortsättning följer....________________________

  /Elin (Eliwn) ^^

 
 
pingelipong/Annika

pingelipong/Annika

4 maj 2011 14:23

Fortsätt fortsätt fortsätt! :D =D
//pingelipong

http://anskuhello.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin (Eliwn) - 21 juli 2011 18:08


WWW.ELIWNS.BLOGG.SE   NY BLOGG! NY BLOGG! WWW.ELIWNS.BLOGG.SE   Så därför kommer jag sluta blogg här. Och den kommer inte handla om panfu eftersom jag har tröttnat på det. Utan istället kommer den handla om Movie star planet, min vardag ...

Av Elin (Eliwn) - 19 juli 2011 16:30


 Heeej! xD    Oj värst vad den texten var stor..!   Aja...         Ville bara säga att om ni undrar värför uppdateringen kanske inte är världens bästa (änn vad den kan vara på sommaren) Sorry att jag kompicerade er med den texten...   ...

Av Elin (Eliwn) - 17 juli 2011 22:00

Upptäckte det inte förens nu... xD men det jag fick var;       Tack så jätte mycket, Lizzie_123!!   Eftersom du gav mig en pressent från ö-listan, så ska du få en stor feeet länkning till din blogg!!     Och en bild på din moviestar   ...

Av Elin (Eliwn) - 17 juli 2011 22:00


    Rätt fint va? :) jag "upptäckte" det när jag satt och väntade på att en film skulle börja... (På MSP) och då så tittade jag mig omkring, och får syn på himlen via fönstret. ^^  ...

Av Elin (Eliwn) - 17 juli 2011 17:00

Yay levlade idag! :D       ...Och dom som gav autos idag, så jag levlade;             Tack till er som hjälpt mig!    ...

Ovido - Quiz & Flashcards