Elins blogg! - Om mitt liv irl, msp och lite till. :)

Direktlänk till inlägg 14 juni 2011

Bästiskampen del 5 - slutet!

Av Elin (Eliwn) - 14 juni 2011 20:15

Är det bara jag som tycker att dagarna som går nu bli bara väre och värre!? Jag menar först går min mamma bort! Sen gifter sig min pappa med en häxa! (Kate) Sen blir Tina och Nelly bästisar! Och jag då? Vad blir jag jo ensam! ÅH JAG HATAR LIVET! Skrek jag ut över ännu en bild på Nelly jag ritat. Tänk vad bra livet var innan allt detta hände... Jag lägger mig ner på rygg. Jag tittar upp i taket, att försöka sova kanske får mig att bli på bättre humör? Jag försöker men resultatet bli inte så bra...

Jag blev därimot mer iriterad och arg för det.
Det hade blivt ganska mörkt så månen hade gått upp...

 

När jag skisade med ögonen ser jag Marie (min riktiga mamma) sitta på månen. Hon håller i ett metspö och det ser ut som hon fiskade upp alla dåliga saker. Jag ser plötsligt mig sitta brevid henne, vi skrattar och slängre allt ont bakom oss. Vi log mot varandra vi hade alltid gillat att fiska tillsamans.
Jag fick en tår i ögat som mamma torkde bort.
-Sarah, du behöver inte ett fiskespö och min hjälp för att fiska upp allt du inte gillar... Utan du behöver bara ta tag i det och ge allt! Sa mamma, med huvudet nära mig.
-Åh mamma! Jag kramade om henne. Vi kollar sedan upp mot himlen, och ser en fallande stjärna. Vi tittar på varandra, blundar och önskar:

Att vi alltid ska vara tillsamans!


Nästa dag vaknade jag upp på gott humör (på länge). En av andledningarna var att det var lördag - en dag då man är fri! Jag gjorde i ordning frukost till halva familjen och skrev en lapp att jag skulle ta en joggingtur.
Det var skönt att att ta en joggingtur, fåglarna kvittrade och doften av blommor spredsig!

Efter ne stund åkande av rullskridskor, så kände jag att jag nog fick ta och vila mig. Så jag satte mig på en bänk i staden:

 

Plötsligt får jag syn på en brunhårig tjej gå ut ur affären, med huvudet neråt. Hon går till brevlådan, som är cirka bara några meter ifrån mig. När hon vänder sig om ser jag att det är.... Tina! 
Vi båda är nog lika förvånade, eftersom hon står kvar där i 10 sekunder. Tillslut vänder hon sig om och går iväg, med huvudet neråt. Jag tar satts och springer efter henne.
-Tina!! Roppar jag Men hon höör mig inte, så jag roppar istället:
-Tinis!! (Som är henne smeknamn)
Tillslut vänder hon sig om. Hon ser mig djupt in i ögonen. Tillslut börjar hon gråta.
-Men Tina... Jag.. Börjar jag
-Det är inte du! Det är jag som har varit en idiot rent ut sagt! Tårarna kommer mer nu. Jag lägger armen om henne, vi går sedan tillbaks till bänken i staden. Jag ger Tina en servett.
-Hur har du ståt ut!? Frågar Tina mig, med en snyftning.
-Ja du... Säger jag Det har varit inte så lätt... Tina börjar få mer tårar.
-.. Men det är ju såklart inte dit fel, Tina! Hon ser upp på mig och försöker få fram ett leende.
-Utan Nellys fel är det ju! Säger jag. Tina ler och nu är tårarna borta.

När vi rätt ut allt går vi sedan hem, och Tina ringer Nelly och säger åt henne att kalaset är inställt.
-Va!? Säger Nelly i en luren
-Höör du dåligt eller? jag sa nej! Tina lägger sedan på.

Efter denna dagen, var Sarah och Tinas vänskapsband, starkare - än någonsin!


 Slut!  


Och sorry för att det inte blev så extremt många bilder... Men hoppas nu ialla fall ni gillade sagan! Och jo det blir ingen "de l2" av denna serien...


  
PS. Om ni glömt hur det gick dom andra delarna så behöver ni bara klicka på "sagor" - kategorin.

 
 
pingelipong/Annika

pingelipong/Annika

19 juni 2011 10:18

SUPER BrA SAGA!!!!
//Pingelipong

http://anskuhello.blogg.se

 
NellyStar♥

NellyStar♥

21 juni 2011 11:30

Helt ärligt, jag får tårar i ögonen (många dessutom o.O) varje gång jag läser den här delen;

__________________________________________________

När jag skisade med ögonen ser jag Marie (min riktiga mamma) sitta på månen. Hon håller i ett metspö och det ser ut som hon fiskade upp alla dåliga saker. Jag ser plötsligt mig sitta brevid henne, vi skrattar och slängre allt ont bakom oss. Vi log mot varandra vi hade alltid gillat att fiska tillsamans.
Jag fick en tår i ögat som mamma torkde bort.
-Sarah, du behöver inte ett fiskespö och min hjälp för att fiska upp allt du inte gillar... Utan du behöver bara ta tag i det och ge allt! Sa mamma, med huvudet nära mig.
-Åh mamma! Jag kramade om henne. Vi kollar sedan upp mot himlen, och ser en fallande stjärna. Vi tittar på varandra, blundar och önskar:

Att vi alltid ska vara tillsamans!

_____________________________________

Jättebra saga! :')

http://mspnellystar.blogg.se

 
Anna

Anna

13 juli 2011 21:04

Super brra saga!

http://hamstermoroten.bloggplatsen.se

 
Wynne

Wynne

14 juli 2011 09:18

Superbra saga

http://hamstermoroten.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin (Eliwn) - 21 juli 2011 18:08


WWW.ELIWNS.BLOGG.SE   NY BLOGG! NY BLOGG! WWW.ELIWNS.BLOGG.SE   Så därför kommer jag sluta blogg här. Och den kommer inte handla om panfu eftersom jag har tröttnat på det. Utan istället kommer den handla om Movie star planet, min vardag ...

Av Elin (Eliwn) - 19 juli 2011 16:30


 Heeej! xD    Oj värst vad den texten var stor..!   Aja...         Ville bara säga att om ni undrar värför uppdateringen kanske inte är världens bästa (änn vad den kan vara på sommaren) Sorry att jag kompicerade er med den texten...   ...

Av Elin (Eliwn) - 17 juli 2011 22:00

Upptäckte det inte förens nu... xD men det jag fick var;       Tack så jätte mycket, Lizzie_123!!   Eftersom du gav mig en pressent från ö-listan, så ska du få en stor feeet länkning till din blogg!!     Och en bild på din moviestar   ...

Av Elin (Eliwn) - 17 juli 2011 22:00


    Rätt fint va? :) jag "upptäckte" det när jag satt och väntade på att en film skulle börja... (På MSP) och då så tittade jag mig omkring, och får syn på himlen via fönstret. ^^  ...

Av Elin (Eliwn) - 17 juli 2011 17:00

Yay levlade idag! :D       ...Och dom som gav autos idag, så jag levlade;             Tack till er som hjälpt mig!    ...

Ovido - Quiz & Flashcards